Informatie jeugdzeilen

Deelnemen aan de jeugdzeillessen kan alleen als je jeugdlid bent van Watersportvereniging “Ooltgensplaat”. Een downloadlink voor het aanmeldingsformulier en informatie over het aanmelden voor het jeugdlidmaatschap vind je hier.

Met dit lidmaatschap kun je je inschrijven voor de jeugdzeillessen. Een downloadlink voor het aanmeldingsformulier en informatie over het aanmelden voor de jeugdzeillessen vind je hier.

Programma
De jeugdzeillessen bestaan uit 1x zwembadtraining in de Staver en 4 hele zaterdagen zeilles. Deze staan gepland op de volgende data:

• 8 juni 2019 is er zwembadtraining in de Staver van 14.00 tot 16.00 uur en op;
  • 15, 22, 29 juni en 6 juli 2019 volgen de zeillessen, van 09.30 uur tot ongeveer 16.30 uur;
  • Deelname aan de zwembadtraining is verplicht. (Voor de ervaring en veiligheid op het water.)

De zeillessen beginnen steeds met theorielessen. Deze worden niet apart gegeven.
We verzamelen op de mestkaai en daar starten ook de lessen.
Fietsen kunnen achter het hek gestald worden. Om de lessen zo min mogelijk te verstoren kunnen ouders die willen blijven kijken dit doen vanaf de Steigerdijk bij het havenkantoor.

BELANGRIJK!!

• Zelf voor een lunchpakket en drinken zorgen. Neem dit ’s morgens al mee, we komen niet altijd terug naar de haven om te lunchen!
  • sportschoenen/waterschoenen die nat mogen worden, zwemkleren onder aan je kleren is wel makkelijk;
  • regenjack en regenbroek voor als het regent;
  • tas met extra set droge kleren: handdoek, ondergoed, broek, shirt, sokken, evt. schoenen;
  • zonnebrandcrème, (zonne-)bril met touwtje, petje;
  • kostbaarheden, zoals telefoons, graag thuis laten. Tassen met eten e.d. gaan in een van de boten of auto’s van de vrijwilligers;
  • zeilen het is een actieve sport, dus vrijdag’s vooral op tijd gaan slapen. 😉

LET OP, er kunnen maximaal 20 cursisten mee doen en VOL is VOL!

Wat kost het?
De kosten voor het jeugdlidmaatschap bedragen 25 Euro, dit is inclusief jeugdlidmaatschap KNWV. Voor de jeugdzeillessen vragen we een bijdrage van 25 Euro, dit is inclusief de zwembadtraining.

Voorwaarden om mee te kunnen doen:

• Je zit in groep 7 of 8 van een basisschool in Ooltgensplaat;
  • Je bent in het bezit van tenminste zwemdiploma A. Zwemdiploma B is aan te raden;

De flyer zoals die verspreid is op de scholen kan je hier downloaden.

Disclaimer
De gehele cursus geschiedt voor eigen risico. Watersportvereniging “Ooltgensplaat” en/of haar leden kunnen niet aansprakelijk worden gehouden voor enig verlies, schade of letsel van welke aard dan ook.

Als je nog vragen hebt maak dan gebruik van het contactformulier Jeugdzeilen.