De haven

WSV Ooltgensplaat bestaat ruim dertig jaar, evenals de jachthaven, die voor een groot deel in 2008, 2009 en 2012 is vernieuwd. De haven telt ruim 80 ligplaatsen voor kleine en middelgrote motor- en zeiljachten met een maximale diepgang van 1.80 m. Alle ligplaatsen zijn op dit moment in gebruik, maar elk jaar komt een aantal plaatsen van verschillende afmetingen vrij. Er is momenteel een korte wachtlijst. Alleen leden van de vereniging komen in aanmerking voor een ligplaats in de haven.

De jachthaven beschikt over alle gangbare faciliteiten en voorzieningen, zoals een dagelijks schoongemaakt en verwarmd toilet- en douchegebouw met ook gelegenheid om te wassen. Ook is er een drinkwatertapplaats, electra bij de meeste ligplaatsen en een voorziening om uw vuilwatertank te legen. Er is ruim voldoende, gratis parkeerruimte. Helaas hebben wij geen scheepshelling of hijsinstallatie. Winterstalling op de wal is niet mogelijk.
Bij de haven is een groot speelveld met enkele speeltoestellen voor kinderen en is op loopafstand van winkels, een hervormde kerk en enkele horecabedrijven.

In en rond de haven is, behalve het havenreglement van de vereniging, ook de Algemene Plaatselijke Verordening en de Havenverordening van de gemeente Goeree-Overflakkee van toepassing.